τίτλος : «Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;»
Σύνδεσμος : «Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;»
«Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;»
«Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία. Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;». Αυτός είναι ο τίτλος άρθρου που δημοσιεύτηκε στο τεύχος της 19ης Ιανουαρίου 2000 της ιατρικής επιθεώρησης «Journal of the American Medical Association» (JAMA).
Το άρθρο, το οποίο υπογράφει η γιατρός Ashley Wazana του Πανεπιστημίου MacGill του Καναδά, διαπραγματεύεται τη στενή σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στους γιατρούς και στη φαρμακευτική βιομηχανία, η οποία στα πλαίσια προώθησης των φαρμάκων της «ξοδεύει κάθε χρόνο μεγάλα ποσά για τους γιατρούς σε δώρα, γεύματα, ταξίδια, επιχορηγούμενες διαλέξεις και συμπόσια».
Στόχος του άρθρου, το οποίο αποτελεί συνολική μελέτη 538 επί μέρους μελετών σχετικά με την αλληλεπίδραση γιατρών και φαρμακοβιομηχανίας, είναι να «καθοριστούν οι παράμετροι της σχέσης ανάμεσα στους γιατρούς και στη φαρμακοβιομηχανία, καθώς και η επίδραση αυτής της σχέσης στη γνώση, στη στάση και στη συμπεριφορά των γιατρών».
Από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης είναι το γεγονός ότι η ανάπτυξη στενών σχέσεων ανάμεσα στους γιατρούς και στις φαρμακοβιομηχανίες έχει άμεση επίδραση στη συνταγογράφηση, πράγμα που διαπιστώνεται από την ταχύτητα με την οποία υιοθετείται ένα νέο φάρμακο, το οποίο πιθανώς είναι ακριβότερο από τα υπάρχοντα χωρίς να παρέχει κανένα πλεονέκτημα σε σχέση με αυτά.
Στόχος του άρθρου, το οποίο αποτελεί συνολική μελέτη 538 επί μέρους μελετών σχετικά με την αλληλεπίδραση γιατρών και φαρμακοβιομηχανίας, είναι να «καθοριστούν οι παράμετροι της σχέσης ανάμεσα στους γιατρούς και στη φαρμακοβιομηχανία, καθώς και η επίδραση αυτής της σχέσης στη γνώση, στη στάση και στη συμπεριφορά των γιατρών».
Από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης είναι το γεγονός ότι η ανάπτυξη στενών σχέσεων ανάμεσα στους γιατρούς και στις φαρμακοβιομηχανίες έχει άμεση επίδραση στη συνταγογράφηση, πράγμα που διαπιστώνεται από την ταχύτητα με την οποία υιοθετείται ένα νέο φάρμακο, το οποίο πιθανώς είναι ακριβότερο από τα υπάρχοντα χωρίς να παρέχει κανένα πλεονέκτημα σε σχέση με αυτά.
Η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στους γιατρούς και στις φαρμακευτικές εταιρείες είναι από τις πλέον αμφιλεγόμενες. Ενώ κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητά της, τα όρια μέσα στα οποία αυτή θα πρέπει να αναπτύσσεται αποτελούν μόνιμη πηγή αντιπαράθεσης.
Πρόκειται για μια σχέση που αναπτύσσεται πολύ νωρίς, όταν οι γιατροί είναι ακόμη φοιτητές, και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους. Οι φαρμακοβιομηχανίες, μέσω των ιατρικών επισκεπτών, ενημερώνουν τους γιατρούς για τα προϊόντα τους. Το ερώτημα το οποίο γεννάται όμως είναι αν η απαραίτητη αυτή σχέση ξεπερνά τα όρια του θεμιτού και αποβαίνει σε βάρος των αρρώστων. Οι φαρμακοβιομηχανίες, στο πλαίσιο προώθησης των προϊόντων τους, προσφέρουν στους γιατρούς εκτός από ενημέρωση και μια σειρά από δώρα όπως ταξίδια, γεύματα, συμμετοχή σε συνέδρια.
Πρόκειται για μια σχέση που αναπτύσσεται πολύ νωρίς, όταν οι γιατροί είναι ακόμη φοιτητές, και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους. Οι φαρμακοβιομηχανίες, μέσω των ιατρικών επισκεπτών, ενημερώνουν τους γιατρούς για τα προϊόντα τους. Το ερώτημα το οποίο γεννάται όμως είναι αν η απαραίτητη αυτή σχέση ξεπερνά τα όρια του θεμιτού και αποβαίνει σε βάρος των αρρώστων. Οι φαρμακοβιομηχανίες, στο πλαίσιο προώθησης των προϊόντων τους, προσφέρουν στους γιατρούς εκτός από ενημέρωση και μια σειρά από δώρα όπως ταξίδια, γεύματα, συμμετοχή σε συνέδρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στο άρθρο του JAMA, περισσότερα από 11 δισ. δολάρια ξοδεύονται κάθε χρόνο από τις φαρμακευτικές εταιρείες για την προώθηση των προϊόντων τους, 5 δισ. δολάρια από τα οποία διανείμουν οι ιατρικοί επισκέπτες. Υπολογίζεται ότι ένα ποσό της τάξεως των 8.000 δολαρίων ως 13.000 δολαρίων ξοδεύεται ετησίως για κάθε γιατρό!
|
‘ Μελέτη η οποία είχε δημοσιευθεί στην επιθεώρηση Journal of Medical Education αποκάλυπτε ότι το 85% των φοιτητών της ιατρικής πίστευαν ότι είναι ανήθικο οι πολιτικοί να λαμβάνουν δώρα, ενώ μόνο το 46% πίστευε ότι ήταν ανήθικο οι ίδιοι να λαμβάνουν δώρα ίσης αξίας από τις φαρμακευτικές εταιρείες... |
Πρόκειται αναμφίβολα για μια ακριβή σχέση, τουλάχιστον από την πλευρά των φαρμακευτικών εταιρειών. Οι οποίες, έχοντας ξοδέψει χρόνο και χρήμα για τη δημιουργία φαρμάκων, θα ήθελαν, να δουν τους κόπους τους να αμείβονται και με το παραπάνω!
Τι γίνεται όμως με τους αποδέκτες των προσφορών, στην περίπτωσή μας με τους γιατρούς; Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μελέτη η οποία είχε δημοσιευθεί στην επιθεώρηση Journal of Medical Education αποκάλυπτε ότι το 85% των φοιτητών της ιατρικής πίστευαν ότι είναι ανήθικο οι πολιτικοί να λαμβάνουν δώρα, ενώ μόνο το 46% πίστευε ότι ήταν ανήθικο οι ίδιοι να λαμβάνουν δώρα ίσης αξίας από τις φαρμακευτικές εταιρείες...
Τι είναι αυτό που φαίνεται να μειώνει τις αντιστάσεις των υποψήφιων γιατρών; Πιθανώς η αίσθηση ότι έχουν δικαίωμα σε αυτό το δώρο, το οποίο συνήθως έχει τη μορφή συμμετοχής σε συνέδριο, σε επιμορφωτικό σεμινάριο και γενικότερα σε ό,τι σχετίζεται με την επιμόρφωσή τους.
Τι γίνεται όμως με τους αποδέκτες των προσφορών, στην περίπτωσή μας με τους γιατρούς; Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μελέτη η οποία είχε δημοσιευθεί στην επιθεώρηση Journal of Medical Education αποκάλυπτε ότι το 85% των φοιτητών της ιατρικής πίστευαν ότι είναι ανήθικο οι πολιτικοί να λαμβάνουν δώρα, ενώ μόνο το 46% πίστευε ότι ήταν ανήθικο οι ίδιοι να λαμβάνουν δώρα ίσης αξίας από τις φαρμακευτικές εταιρείες...
Τι είναι αυτό που φαίνεται να μειώνει τις αντιστάσεις των υποψήφιων γιατρών; Πιθανώς η αίσθηση ότι έχουν δικαίωμα σε αυτό το δώρο, το οποίο συνήθως έχει τη μορφή συμμετοχής σε συνέδριο, σε επιμορφωτικό σεμινάριο και γενικότερα σε ό,τι σχετίζεται με την επιμόρφωσή τους.
Η ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης των γιατρών φαίνεται να είναι το κλειδί (ή το άλλοθι) αυτής της σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα σε δύο ομάδες ατόμων με διαφορετικά ενδιαφέροντα και συμφέροντα. Οι εταιρείες θέλουν να προωθούν επιτυχώς τα προϊόντα τους και να είναι όσο γίνεται πιο επικερδείς. Οι γιατροί θέλουν να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και τα νέα φάρμακα και οφείλουν να έχουν ως στόχο την καλή υγεία των ασθενών τους.
Η πολιτεία όμως δεν παρέχει αυτή την ενημέρωση και αφήνει στις ίδιες τις φαρμακοβιομηχνίες να το αναλάβουν.
Το φαινόμενο αυτό, της εκπλήρωσης του ρόλου της πολιτείας από τη φαρμακοβιομηχανία σε ό,τι αφορά τη συνεχή εκπαίδευση των γιατρών, είναι παγκόσμιο. Συνέπειά του είναι η ανάπτυξη όλο και στενότερων σχέσεων ανάμεσα στους γιατρούς και στις φαρμακοβιομηχανίες. Σχέσεις οι οποίες γεννούν εύλογες ανησυχίες σχετικά με την αντικειμενικότητα των γιατρών όταν επιλέγουν το καλύτερο δυνατό φάρμακο για τον ασθενή τους ή ακόμα κι όταν συνταγογραφούν με περίσσεια ευκολία ακόμα κι όταν δεν είναι τόσο απαραίτητο.
Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπισθεί αυτό το φαινόμενο και να διασφαλισθεί η υγεία των πολιτών; Στο άρθρο του JAMA προτείνεται η θέσπιση κανόνων, οι οποίοι θα προκύψουν ύστερα από διάλογο ανάμεσα στις εταιρείες και στους γιατρούς και τονίζεται η ανάγκη όχι μόνο της θέσπισης, αλλά και της εφαρμογής αυτών των κανόνων.
Το άρθρο είναι του 2000, όπου καταδεικνύονται οι παθογένειες της ανίερης σχέσης της Big Pharma με τους γιατρούς, οι οποίες αναπτύχθηκαν κατά τον προηγούμενο αιώνα, φτάσαμε εν έτει 2018 και ακόμα συζητάμε τις παθογένειες...
Η πολιτεία όμως δεν παρέχει αυτή την ενημέρωση και αφήνει στις ίδιες τις φαρμακοβιομηχνίες να το αναλάβουν.
Το φαινόμενο αυτό, της εκπλήρωσης του ρόλου της πολιτείας από τη φαρμακοβιομηχανία σε ό,τι αφορά τη συνεχή εκπαίδευση των γιατρών, είναι παγκόσμιο. Συνέπειά του είναι η ανάπτυξη όλο και στενότερων σχέσεων ανάμεσα στους γιατρούς και στις φαρμακοβιομηχανίες. Σχέσεις οι οποίες γεννούν εύλογες ανησυχίες σχετικά με την αντικειμενικότητα των γιατρών όταν επιλέγουν το καλύτερο δυνατό φάρμακο για τον ασθενή τους ή ακόμα κι όταν συνταγογραφούν με περίσσεια ευκολία ακόμα κι όταν δεν είναι τόσο απαραίτητο.
Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπισθεί αυτό το φαινόμενο και να διασφαλισθεί η υγεία των πολιτών; Στο άρθρο του JAMA προτείνεται η θέσπιση κανόνων, οι οποίοι θα προκύψουν ύστερα από διάλογο ανάμεσα στις εταιρείες και στους γιατρούς και τονίζεται η ανάγκη όχι μόνο της θέσπισης, αλλά και της εφαρμογής αυτών των κανόνων.
Το άρθρο είναι του 2000, όπου καταδεικνύονται οι παθογένειες της ανίερης σχέσης της Big Pharma με τους γιατρούς, οι οποίες αναπτύχθηκαν κατά τον προηγούμενο αιώνα, φτάσαμε εν έτει 2018 και ακόμα συζητάμε τις παθογένειες...
igata.gr
Έτσι, το άρθρο «Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;»
δηλαδή όλα τα άρθρα «Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;» Αυτή τη φορά, ελπίζουμε ότι μπορεί να προσφέρει οφέλη σε όλους σας. Εντάξει, μπορείτε να δείτε σε μια θέση σε άλλα άρθρα.
Μπορείτε τώρα να διαβάσετε το άρθρο «Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;» η διεύθυνση του συνδέσμου https://voiceinformation.blogspot.com/2018/02/blog-post_4980.html
0 Response to "«Γιατροί και φαρμακευτική βιομηχανία: Είναι ποτέ ένα δώρο απλώς ένα δώρο;»"
Δημοσίευση σχολίου